κι ύστερα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους, Διονύση;

Δεν με ενδιαφέρει αν υπέρ του τάχθηκε το ΛΑ.Ο.Σ. Ούτε αν οι προτάσεις του είναι ή όχι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες. Είναι οι απόψεις ενός σημαντικού Έλληνα διανοούμενου (ενός από αυτούς που μέμφομαι ότι σιωπούν) και με ενδιαφέρουν. Αν είναι ν’ αρχίσουν να συναγωνίζονται τα μπλογκς σε φαιδρότητα τους δημοσιογραφίσκους-παπαγαλάκια των καναλιών, αν είναι να καταντήσουμε κατινίτσες και καφενόβιοι που με την πρώτη ευκαιρία βγάζουν τ’ απωθημένα ή τα κόμπλεξ τους κατά του ενός γιατί δεν τους αρέσει η κοτσίδα ή το σκουλαρίκι του και κατά του άλλου γιατί δεν τους αρέσουν τα τραγούδια του, τότε να το κλείσω το ρημάδι, τώρα.
Δεν είναι δυνατόν να διαβάζουμε τις απόψεις των «ειδημόνων», χωρίς πρόσβαση (διότι κανείς απ’ αυτούς τους κυρίους δεν θεωρεί υποχρέωσή του να λινκάρει ή ν’ απομαγνητοφωνίσει την εκπομπή) στο αντικείμενο αναφοράς τους.
Η παρακάτω διευκρινιστική επιστολή του Διονύση Σαββόπουλου, από την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία»:

«Για να προλάβω περαιτέρω παρεξηγήσεις, επαναλαμβάνω ό,τι είπα στον ραδιοφωνικό μαραθώνιο της Τετάρτης, κάπως πιο συμπυκνωμένα εδώ.

Να κηρυχτεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, διότι το εφιαλτικό πρόβλημά μας τώρα, χειρότερο απ’ την οικονομική κρίση και την αβεβαιότητα, είναι ο τρόμος των πολιτών. Οπου και να διαμένουμε, διασχίζουμε την Αθήνα δύο φορές τη μέρα για δουλειές, μετά φόβου Θεού και με κλειστά τα τζάμια. Προχθές μαχαίρωσαν τον βοηθό μου.

Μία λύση θα ήταν να μεταφερθούν οι παράνομοι μετανάστες σε μισοαφημένα νησιά ή χωριά, για να καλλιεργήσουν τη γη και να ζήσουν με τη βοήθεια του ΟΗΕ, γιατί μόνοι μας δεν μπορούμε. Κι όταν επιτέλους δεήσει η Ευρώπη να σχεδιάσει κοινή πολιτική για τους μετανάστες και φύγουν οι άνθρωποι, τότε οι ιδιοκτήτες των εγκαταλελειμμένων σπιτιών σε χωριά και νησιά μας, θα ‘χουν το σπιτάκι τους συντηρημένο κι απ’ έξω κανένα αμπέλι ή χωράφι καλλιεργημένο.

Τα εξαρτημένα άτομα είναι άλλο. Πρέπει να φύγουν απ’ το κέντρο και να φιλοξενηθούν σε κέντρα απεξάρτησης -χρειαζόμαστε επειγόντως περισσότερα- μακριά απ’ τις πιάτσες, όπου να μην είναι τόσο εύκολη η πρόσβαση των εμπόρων ναρκωτικών. Διότι πρέπει να αστυνομεύονται οι έμποροι και όχι οι εξαρτημένοι, για τους οποίους πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους ότι είναι δικά μας παιδιά.

Να καθαριστεί το Ιστορικό Κέντρο, που δεν είναι μόνο δικό μας, αλλά όλης της Ευρώπης. Εδώ γεννήθηκε η Δημοκρατία, το Θέατρο, η Φιλοσοφία και η ίδια η Ευρώπη. Και τώρα είναι ανθρώπινη χωματερή, κρανίου τόπος, έτσι θα το αφήσουμε; Περιμένοντας την Ευρώπη; Να καθαριστεί λοιπόν και τότε πια να κατοικηθεί με χαμηλό επιδοτούμενο ενοίκιο από νέα ζευγάρια, να ζωντανέψουμε.

Πιθανόν υπάρχουν κι άλλες, καλύτερες λύσεις απ’ αυτές που ανέφερα. Θα μ’ ενδιέφερε πολύ να τις ακούσω.

Αντ’ αυτού, ακούω έναν αντίλογο από τα blogs και από μερίδα των Μέσων Ενημέρωσης, που δεν δείχνει να ενδιαφέρεται τόσο για μια λύση, να γίνει ένας διάλογος, να βγάλουμε ένα συμπέρασμα, αλλά ενδιαφέρεται μάλλον να στήσει ένα θέαμα καβγατζίδικο, με ειρωνείες, εξυπνάδες και διαστρεβλώσεις. Πότε είπα εγώ για ξερονήσια και εξορίες; Ξερονήσι είναι τώρα το κέντρο της Αθήνας. Σε άθλια γκέτο, στοιβαγμένοι ζουν αυτοί οι δυστυχείς.

Το σχέδιο της κυβέρνησης να τους πάει σε περιφραγμένα στρατόπεδα τούς φαίνεται καλύτερο;

Μου κάνει εντύπωση αυτή η καινούργια λογοκρισία διά της διαστρεβλώσεως, γιατί είναι πολύ πιο εφιαλτική και περίπλοκη απ’ αυτές που ζήσαμε στο παρελθόν. Στοχοποιούνται πλέον άνθρωποι. Από πού προέρχεται άραγε αυτό; Προέρχεται πάλι από τον πανικό και τον φόβο αρκετών ανθρώπων δίπλα μας, που ταυτοχρόνως, όμως, δεν θέλουν να χάσουν τις ψευδαισθήσεις τους και μες στη βαθιά απογοήτευσή τους κατασκευάζουν εχθρούς.

Κι ύστερα πάλι αυτοί οι ίδιοι αναρωτιούνται: «Μα γιατί σιωπούν οι διανοούμενοι;»».

Advertisements

8 Σχόλια to “κι ύστερα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους, Διονύση;”

  1. Mε βρίσκουν σύμφωνη τόσο οι πιθανές λύσεις όσο και το παράπονο του Διονύση. Ήμασταν κι είμαστε πολύ μπροστά στο να κατασκευάζουμε εχθρούς, να καταρρίπτουμε ό,τι φτιάξαμε κι ό,τι βρήκαμε – αλλά λιγότερο καλοί στο να βλέπουμε κάπως πιο πέρα από τον εαυτό μας. Αυτή η τεράστια αδυναμία της μαμάς-Ελλάς είναι που πάντα με πονάει, αγαπημένο γειτονόπουλο. Οπωσδήποτε δεν ξέρω τις λεπτομέρειες των τελευταίων ‘εχθροπραξιών’, ούτε πρόκειται να κάτσω να διαβάσω το ένα και το άλλο μπλογκ για να δω τι λένε – μπορώ να φανταστώ τι λένε και τι γράφουν, όπως ξέρω ότι ο ίδιος ο Διονύσης έχει πιθανόν απογοητεύσει τη γενιά του αρκετές φορές στην πορεία. Αν μέσα από μια ενεργή κοινωνικοπολιτική συμμετοχή είναι τώρα σε θέση να προσφέρει με συνείδηση κάτι θετικό στον τόπο που τον ανέδειξε, τότε οι περισσότεροι από μάς δε μπορούμε παρά να είμαστε υπέρ.

    Φιλιά πολλά, καλημέρα ζεστή, όμορφη λιακάδα εδώ πάνω και μακάρι να κρατήσει :*

  2. Παρέλειψα να προσθέσω πως, με σεβασμό, η λογοκρισία δια της διαστρεβλώσεως μόνο καινούργια δεν είναι…

  3. καθόλου καινούργια, σίγουρα -είναι το μέσο που κάνει τη διαφορά στο κακό, όπως και στο καλό..ούτε κι εγώ ξέρω τις λεπτομέρειες, έψαξα τόσο μόνο (δυστυχώς, παραπάνω απ’ το αυτονόητο) όσο χρειαζόταν να βρω τα λόγια του ίδιου του Διονύση, γιατί μόνο αυτά (παρά τις όποιες κατά καιρούς αντιφάσεις) έχουν κάποια σημασία για μένα

    χρόνια πολλά, γειτονοπούλα μου, όμορφα και δημιουργικά, απ’ την καρδιά μου :*

  4. σ’ ευχαριστώ γειτονόπουλο, ό,τι αγαπάς να το χαίρεσαι κάθε μέρα και κάθε λεπτό :*

  5. Εγώ θα συμφωνήσω με την αγωνία του,αλλά θα διαφωνήσω με την πρόταση για τους μετανάστες. Θεωρώ επιπόλαιο και επικίνδυνο να τοποθετείς μετανάστες σε εγκαταλειμμένα χωριά και νησιά,πράγμα που μπορεί να επιφέρει αρνητικές συνέπειες για τη χώρα. Δε νομίζω πως το πρόβλημα στο κέντρο τις Αθήνας υφίσταται εξαιτίας των μεταναστών. Οι παράνομοι μετανάστες έχουν καταστήσει την κατάσταση ανυπόφορη. Οι πολιτικοί μας απλά δεν έχουν βούληση για λύσεις.
    Το θέμα πάντως δεν είναι να αρθρώνουν λόγο οι διανοούμενοι. Αλλά να πράττουν έτσι που να θέτουν «μονόδρομους» στα κοινωνικά ρεύματα.

    φιλί εκτάκτου ανάγκης 🙂

  6. ψυχή μου, επιπόλαιο μπορεί να είναι, πιο επικίνδυνο απ’ την ερήμωση όμως αμφιβάλλω… μακάρι να δούμε νέους συμπατριώτες μας να επιστρέφουν στην εγκαταλειμμένη ύπαιθρο, ίσως η δραχμή να είναι ως προς αυτό η τελευταία μας ελπίδα..χρειαζόμαστε μια πολύ γερή σφαλιάρα για να ξυπνήσουμε πριν η αφασία εξελιχθεί σε κώμα

    φιλί εκτάκτως μελοδραματικό 😉

  7. κάποτε λέγαμε ότι ,όταν το δάχτυλο δείχνει το φεγγάρι ο (βάλε όποιας κατηγορίας και προέλευσης κολλημένο μυαλό)κοιτάει το δάχτυλο!Αυτό εισπράττει ο όποιος Νιόνιος που τολμάει να αρθρώσει άποψη που βγαίνει έξω απ τον κύκλο κατανόησης η διάθεσης κατανόησης του όποιου κολλημένου στα στερεότυπά του!Το ζούμε κάθε μέρα δίπλα στην πόρτα μας εδώ μέσα!Το πρόβλημα των μεταναστών δεν είναι θέμα που θα έπρεπε να είναι αντικείμενο συζήτησης ,αν είχαμε έστω και μιά στοιχειώδη πολιτική βούληση απ την πλευρά των κυβερνώντων εδώ και πολλά χρόνια !

  8. κώστα, η ξενοφοβία είναι κατανοητή ανθρώπινη αντίδραση, όσο η παθολογική μισαλλοδοξία είναι ακατανόητα ελληνική…εδώ φτάνει να εκφράσει κάποιος μια διαφορετική άποψη για να χαρακτηριστεί μαλάκας, πουλημένος ή φασίστας χωρίς ούτε υποψία διαλόγου…γι’ αυτό οι ισπανοί μπορούν να κάνουν πολιτική σε δημόσιους χώρους ενώ εμείς μόνο να πλακωνόμαστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: