καταλήψεις

Το ήξεραν από νωρίς: αν γίνει κατάληψη, οι εκδρομές κομμένες. Έτσι έγινε και πέρσι. Ισχυρό αντικίνητρο, υποτίθεται. Στην πράξη όμως αποδείχτηκε φτωχό. Μιλάμε για ηλικίες όπου το να αποδείξεις τη μαγκιά σου, ότι δεν μασάς, είναι πάνω απ’ όλα: 160 υπέρ, 90 κατά της κατάληψης.

katalipsi

Έσπευσε ο σύλλογος γονέων, το βαρύ πυροβολικό: επανάληψη της ψηφοφορίας την επομένη, παρουσία τους. Άνθρωποι που είναι γονείς και δεν έχουν ούτε στοιχειώδη ιδέα για το πώς λειτουργούν οι έφηβοι. Θυμούνται άραγε τους εαυτούς τους; Αμφίβολο.
Σου λέει: δεύτερη μέρα της κατάληψης, πολλοί χαβαλέδες θα λείπουν. Με λίγη ψυχολογική πίεση, απειλές για εισαγγελέα κλπ, θα γυρίσει το αποτέλεσμα. Κι όμως: 100 υπέρ, 80 κατά. Όπως αποδείχτηκε, αρκετοί απ’ αυτούς που ψήφισαν «κατά» την πρώτη μέρα μόνο και μόνο για να μη χάσουν την εκδρομή, πεισμωμένοι απ’ τις απειλές, τις φωνές και την απαξιωτική συμπεριφορά των «μεγάλων» προς τους συμμαθητές τους («αλήτες, ανώριμοι» κλπ) μεταστράφηκαν υπέρ της κατάληψης. Το χαρτί με τα αιτήματα, τυπωμένο αρχικά απ’ το ίντερνετ, συμπληρώθηκε στο πόδι με φρέσκα, συγκεκριμένα  προβλήματα.

«Γιατί τόση φασαρία;» ρωτά παλιότερος συνάδελφος. «Εθιμοτυπική είναι η κατάληψη. Μια βδομάδα το πολύ, ούτε μέχρι τις 17 δεν φτουράει φέτος… Γιατί ανάβουνε φιτίλια;»
Το ερώτημα είναι αν υπάρχει κανείς που να νοιάζεται για το πρόβλημα. Όχι βέβαια των χαμένων διδακτικών ωρών, ούτε για τις πιθανές ζημιές. Το πραγματικό, το βαθύ πρόβλημα χιλιάδων εφήβων χωρίς οράματα και προσανατολισμούς, χωρίς πραγματικό ενδιαφέρον και άποψη για τη ζωή τους, πέρα από την κοινή πεποίθηση ότι «το σχολείο είναι χάλια».
Κι όμως, παρά τον τσαμπουκά, μόλις αποδείξουν ότι μπορούν να κάνουν «το δικό τους», για άλλη μια φορά, φαινομενικά ανεξήγητα (αφού κανένα απ’ τα αιτήματά τους δεν θα έχει ικανοποιηθεί) θα εγκαταλείψουν και θα επιστρέψουν στα θρανία σα να μην έγινε τίποτα. Βλέπεις το σχολείο είναι σαν την κοινωνία: μπορεί να είναι χάλια, αλλά αυτό έχουμε. Τι θα κάνουμε χωρίς σχολείο;

Advertisements

4 Σχόλια to “καταλήψεις”

  1. Το ίδιο ακριβώς δεν κάνουν και οι εκπαιδευτικοί; Απεργούν και ποιο το αποτέλεσμα στο τέλος;… Η δουλειά συνεχίζεται (τις περισσότερες φορές)με σκυμμένο το κεφάλι, δυστυχώς! Εύκολα τα βάζεις με το σύστημα;
    Τουλάχιστον, έχεις να λες ότι προσπάθησες,δεν δειλιασες, ότι ήσουν κι εσύ σ’αυτούς που φώναξαν…κάποτε, Τρελέ μου:)

    φιλί νοσταλγικά εφηβικό;)

  2. από νοσταλγία, ψυχή μου, άλλο τίποτα

    όσο για την παραίτηση των καταληψιών από τις διεκδικήσεις, ξέρουμε και οι δύο ότι μόνο ανεξήγητη δεν είναι, αφού ο βασικός στόχος έχει επιτευχθεί;)

    φιλί ..πεισματικά εφηβικό:)

  3. εθιμοτυπική η κατάληψη , ψευδαίσθηση μιας νίκης,έτσι νομίζω ,κι εκεί είναι το δυστύχημα για πάρα πολλά παιδιά ,έλλειψη οραμάτων ,στον κόσμο των ψευδαισθήσεων που τους κληροδοτούμε!
    Πάγια θέση μου:τα παιδιά είναι τα μόνα που δεν φταίνε ότι κι αν αποφασίζουν,η ευθύνη όλη δική μας!

  4. κώστα, συμφωνούμε βέβαια, τα παιδιά δεν φταίνε

    ποιος φταίει; λέω ν’ ανοίξω ένα ιστολόγιο (κατά το «γραφείο») ερευνών, να ρίξω όλο το αστυνομικό μου δαιμόνιο μέσα

    να μας κλείσω όλους φυλακή (ή στο τρελάδικο..)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: