μικρόκοσμος

απ’ τα πολιτικά τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου, τραγούδια που σημάδεψαν μια εποχή αλλά μένουν (δυστυχώς) πάντα επίκαιρα. Τραγούδια «υψηλών τόνων», με τα οποία πάνω απ’ όλα έχω συνδέσει τη φωνή της Μαρίας Δημητριάδη

ceb4ceb7cebcceb7cf84cf81ceb9ceacceb4ceb7-cebcceb1cf81ceafceb1

Και να τι θέλω τώρα να σας πω
μες στις Ινδίες, μέσα στην πόλη της Καλκούτας
φράξαν το δρόμο σ’ έναν άνθρωπο
αλυσοδέσαν έναν άνθρωπο κει που εβάδιζε
Να το λοιπόν γιατί δεν καταδέχομαι
να υψώσω το κεφάλι στ’ αστροφώτιστα διαστήματα
Θα πείτε: «τ’ άστρα είναι μακριά
κι η γη μας τόσο δα μικρή»
Ε, το λοιπόν, ότι και να είναι τ’ άστρα
εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω
Για μένα το λοιπόν το πιο εκπληκτικό
πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο
είν’ ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει
είν’ ένας άνθρωπος που τώρα αλυσοδένουνε

Ναζίμ Χικμέτ, μεταφρ. Γ. Ρίτσου

Θ. Μικρούτσικος, Ν. Χικμέτ, Μικρόκοσμος

καλό ταξίδι Μαρία..

13 Σχόλια to “μικρόκοσμος”

  1. Γεια σου , αγαπητέ Τρελέ…

    «Ε, το λοιπόν, ότι και να είναι τ’ άστρα
    εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω
    Για μένα το λοιπόν το πιο εκπληκτικό
    πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο
    είν’ ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει
    είν’ ένας άνθρωπος που τώρα αλυσσοδένουνε»

    Εξαιρετική επιλογή…και παρακαταθήκη…

    Με συγκίνηση παρακολουθώ τον άνεμο…

  2. Δανάη μου, όλοι μας με συγκίνηση τον παρακολουθούμε..
    ..περιμένοντας να θερίσουμε τις θύελλες

    νά ‘σαι πάντα καλά

  3. Και οι απώλειες συνεχίζονται !
    ήταν η φωνή που με ξύπνησε στην εφηβεία μου,
    το Φουέντε Οβεχούνα …
    καλό της ταξίδι

  4. μεγάλο ποτάμι φουσκωμένο..

    και να λες, τώρα θα σπάσουν τα τζάμια και το ποτάμι θα πλημμυρίσει το δωμάτιο!

  5. Καλό της ταξίδι, εγγραφή γεμάτη μνήμη κι ευαισθησία. Να ΄σαι καλά, Αντώνη. Μαζί με την καληνύχτα μου σου αφήνω ένα ελάχιστο κάτι εδώ http://personal.pblogs.gr/2009/01/pros-to-spiti.html
    Είπα να μην περάσω με άδεια χέρια..
    Καλό ξημέρωμα να έχεις, φιλιά πολλά.

  6. σ’ ευχαριστώ πολύ, θαλασσάκι μου, για την όμορφη αφιέρωση -τη σκέψη σου στέλνω και την αγάπη μου.

  7. Eγώ σ’ ευχαριστώ, γείτονά μου αγαπημένε, καλό σαββατοκύριακο εύχομαι, πάντα με την αγάπη μου. Καλημέρα

  8. Aντώνη να σου ευχηθώ μέσα απ’ την καρδιά μου Χρόνια Πολλά, Καλά και Όμορφα – Να χαίρεσαι τη γιορτή σου, όλα να σου έρχονται όπως τα επιθυμείς, κι η διαπλανητική καρδιά πάντα να κρατάει γερά.. Συγχώρεσέ με που σου στέλνω αργοπορημένα τις ευχές μου, όμως μόλις σήμερα μετακομίσαμε και τώρα επιτέλους κάθομαι σε υπολογιστή δανεικό. Το σπίτι είναι του ’46, παλαιάς κοπής με πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει – τόσο άμεσα όσο και στην πορεία. Θα κρατήσω ό,τι μπορώ από εκείνη τη μεταπολεμική εποχή, ό,τι λειτουργεί ακόμη κι ό,τι μπορεί να επιδιορθωθεί. Να είσαι πολύ καλά, να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου. Καλό βράδυ, καλή Κυριακή.

  9. σ’ ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου γλυκειά μου γειτόνισσα, καλορίζικο το καινούργιο σου σπίτι (..έστω και παλιό), απ’ ό,τι καταλαβαίνω θα χρειαστεί πολύ μεράκι και δημιουργική φαντασία, αυτά είναι τα εύκολα -το δύσκολο υποθέτω πως είναι ο απαιτούμενος χρόνος.. Να είστε καλά, να το φτιάξετε με την ησυχία σας και να το χαρείτε. Πολλά φιλιά 🙂

  10. Πάλι με δανεική σύνδεση απόψε – σ’ ευχαριστώ με όλη μου την καρδιά, αγαπημένε γείτονα. Καληνύχτα και καλό ξημέρωμα, καλή εβδομάδα να έχεις.

  11. καλό βράδυ, θαλασσάκι 🙂

  12. Καλό μήνα, Αντώνη φίλε μου, σ’ ευχαριστώ για τις ευχές σου δίπλα (σου έγραψα μήνυμα εκεί). Ελπίζω όλα καλά εκεί που είσαι. Πάντα σε σκέφτομαι, να προσέχεις τον εαυτό σου και τους αγαπημένους σου.

  13. καλό μήνα θαλασσάκι μου, το παραμέλησα λίγο αυτό εδώ το σπίτι λόγω εξετάσεων (ασεπ) -τώρα ξαναβρίσκω σιγά-σιγά τους ρυθμούς μου

    να ‘σαι καλά κι εσύ κι ο Ιάσωνας, πολλά φιλιά

Σχολιάστε

