το κακό συναπάντημα

Μια μέρα που περπατούσα σ’ ένα δάσος από κοφτερά και απόκρημνα βράχια, συνάντησα ένα γέρο που ήτανε, λέει, οι παλιές μου θύμησες.
Δεν είχα καμιά διάθεση να πιάσω κουβέντες μαζί του και, κάνοντας πως δεν τον είδα, πήγα να προσπεράσω. Εκείνος τότε τρέχει και, κόβοντάς μου το δρόμο, αρχίζει να με ψέλνει σα νά ‘τανε πατέρας μου ή κάτι εξίσου ενοχλητικό.
«Γιε μου, τι συμπεριφορά ειν’ αυτή σ’ ένα γέρον άνθρωπο, δε ντρέπεσαι; Να με αναγκάζεις να τρέχω, μ’ όλο το βάρος που κουβαλώ στη ράχη μου; Δε λέω, κι εγώ στην ηλικία σου άγιος δεν ήμουν, όμως εμείς τουλάχιστον δείχναμε λίγο σεβασμό. Μάθε λοιπόν αυτό από μένα, που τα μάτια μου είδαν κι ακούσανε πολλά σ’ αυτόν τον κόσμο: μπορείς να γεύεσαι τις ωραιότερες λιχουδιές, μπορείς να ‘χεις τα πόδια σου σ’ ένα ηλιοβασίλεμα από παρθένες, όμως ποτέ δεν θα μπορέσεις να τ’ απολαύσεις ολ’ αυτά αν δεν συμφιλιωθείς μαζί μου. Για καλό σου στα λέω αγόρι μου.»
«Άκου, μπάρμπα», τ’ αποκρίνομαι ατάραχος, «γιατί δεν πα να σκαλίσεις κάναν κήπο, να μ’ αφήσεις κι εμένα στην ησυχία μου; Τράβα να βρεις κάνα εγγονάκι να νταντέψεις, πού με ξέρεις εμένανε και μου μιλάς; Μου είσαι τίποτα, έχουμε καμία σχέση εμείς οι δυο, σου χρωστάω σεβασμό και δεν το ξέρω; Δεν είμαι γιος σου ούτε αγόρι σου και μη σε ξαναπετύχω μπροστά μου γιατί θα σε πάρει ο διάολος κι ας είσαι κι ο Μαθουσάλας ο ίδιος.»
Και μ’ αυτά τα ωραία λόγια κάνω ν’ απομακρυνθώ. Εκείνος τότε μπήγει κάτι φοβερές στριγγλιές και μέχρι να γυρίσω να δω έχει μεταμορφωθεί σε μια απαίσια μέγαιρα με νύχια γαμψά, τόσα, που χυμά να μου βγάλει τα μάτια. Δεν χρειάζεται να σας πω πως έβαλα φτερά στα πόδια κι εξαφανίστηκα βριζοκοπώντας τα σεραφείμ και τα χερουβείμ του Πανάγαθου.
Ηθικό δίδαδαγμα: Αν θέλετε να βγάλετε τα μάτια σας, υπάρχουν χιλιάδες πρακτικοί τρόποι (απλούστερος των οποίων, να τα σκαλίσετε λίγο μ’ ένα πηρουνάκι), δεν χρειάζετα να κάνετε βόλτες μέσα σε δάση από κοφτερά βράχια, ούτε να προκαλείτε τους γέρους που μπορεί και να ‘ναι οι παλιές σας θύμησες.

στην ψυχούλα

εικόνα: William Adolphe Bouguereau, the remorse of Orestes
9 Σχόλια to “το κακό συναπάντημα”

  1. Τρελέ μου καλέ!!!
    Κι όμως,η συμφιλίωση με τις θύμησες είναι μεγάαααααλη υπόθεση:)))

    Η αφιέρωση,με … συγκίνησε!

    φιλάκι υπέρ το δέον γλυκό;))))

  2. Ψυχή μου, σίγουρα πολύ μεγάλη. Αν επιλέξεις να τις αγνοείς, το κακό συναπάντημα κάπου σε περιμένει ;))

    υπάρχει υπέρ το δέον στο γλυκό;

    φιλί «η χαρά του διαβητολόγου» :)))

  3. Ωραίο, αλλα κι εσυ τι το θελες να γυρνας σε παλιες θυμησες; α, και ψεματα σου παν, δεν συμφιλιωνεσαι ποτε μαζι τους, το ξερες, ε; γιατι αλλιως να τρεχεις;
    καλα εκανες, draco dormiens nunquam titilandus που λενε…
    ασε τους δρακους και τους γερους ησυχους…

    Να περνάς τρελά.
    χαιρετούρες από Suomi!

  4. ασε τους δρακους και τους γερους ησυχους… καλό αυτό, μου άρεσε -καλό να μην το παίζεις έξυπνος, ειδικά όταν τριγυρνάς σε τέτοια γοτθικά σκηνικά

    να είσαι καλά φίλε μου, εσύ σίγουρα περνάς τρελά, σουομοδώστου να καταλάβει!

  5. Eγώ πάλι τις κατανοώ ετούτα τα συναπαντήματα και τα πισωγυρίσματα, κι ας μην τα πολυσυμπαθώ. Δεν έχω ούτε το ψυχικό ούτε το ηθικό κουράγιο ν’ απορρίψω την πιθανότητά τους. Από την άλλη, δε θέλω προς Θεού να βγούνε τα ματάκια σου, ούτε καν με το πηρούνι για τα μακαρόνια! Άντε…μέχρι εκεί πάω, εξαρτάται φυσικά κι από τη σάλτσα και την ποιότητα του μακαρονιού 😉 Καλά να περνάς, φιλιά και καλό σαββατοκύριακο – ήρεμα με τους γεράκους στα σκοτεινά, καθώς και στα σκοτεινά γενικότερα (οδηγίες προς ναυτιλομένους μέρος 348)

  6. «ΤΑ κατανοώ» εννοούσα…γκρρ ο δαίμων του δαχτύλου…χρειάζομαι και δεύτερο ντάμπλ γκρηκ!!

  7. Στα κέφια σου σε βρίσκω γλυκειά γειτόνισσα και πολύ χαίρομαι. Τα ματάκια μου φυσικά και τα χρειάζομαι -όταν τα βγάζω τ’ αφήνω δίπλα στο κρεβάτι και στο τέλος τα ξαναφοράω 😉 Όσο για τις θύμησες τις μεταμορφωμένες σε εκδικητικούς γέροντες, συμπτωματικά ( … ) την εβδομάδα που πέρασε ανέβηκε στην Κυψέλη μια όμορφη παράσταση με την Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας, του Ντύρενματ. Πώς λέμε ότι αν κάτι σε απασχολεί πέφτεις συνέχεια πάνω του; Ε, αυτό ακριβώς!

    πολλά φιλιά

  8. hei από Σουόμι! όλα καλα; μα πόσα σπίτια έχεις;;;; σήμερα ανακάλυψα άλλο ένα!

  9. αν εννοείς το path, το άνοιξα κάποτε σπασμένος με τη γουορντ, αλλά δεν το προχώρησα. Ίσως κάποτε..

Σχολιάστε

